Gdzie byliśmy

Podczas naszych podróży odwiedziliśmy w sumie 38 krajów na 5 kontynentach. Nie wszystkie nasze podróże zostały tu opisane, ale mamy nadzieję, że kiedyś się to zmieni i na bloga wrzucimy opisy lub przynajmniej zdjęcia z odwiedzonych przez nas miejsc!

Poniżej znajduje się lista naszych podróżniczych destynacji podzielona na lata, w których odwiedziliśmy dane miejsca.

Hiszpania

Styczeń 2024

Na Sylwestra pojechaliśmy na południe Hiszpanii. Zwiedziliśmy Sewillę, gdzie świętowaliśmy Nowy Rok i przejechaliśmy rondami do miejscowości Ronda. W Parque Natural de la Sierra de Andújar siedzieliśmy też w czatowni czekając na nadejście rysia!

Púlpito del Tajo del Estudiante

2024

Kinga z widokiem z Małego Rozsutec'a.

Listopad 2023

Przed powrotem do Polski przejechaliśmy ponownie przez Słowację. Pojechaliśmy na Małą Fatrę i zrobiliśmy szlak Mały i Wielki Rozsutec.

Czechy

Przez coraz gorszą pogodę uciekaliśmy powoli w stronę Polski. Po drodze zatrzymaliśmy się w Czeskim Krumlowie. Piękne miasteczko z bardzo ciekawą okolicą!

Český Krumlov
Schronisko przy jeziorze Tappenkarsee

Listopad 2023

Z Niemiec przejechaliśmy do Austrii. Zrobiliśmy tam szlak do jeziora Tappenkarsee. Na niższych wysokościach jeszcze mieliśmy jesienne kolory, ale w wyższych partiach to już prawdziwa zima.

Niemcy

Październik 2023

Planowaliśmy pojechać do Szwajcarii naszym autkiem. Pierwszy postój zaplanowaliśmy w Berchtesgaden, gdzie byliśmy już w 2020. Pogoda była taka piękna, że zostaliśmy tam dłużej niż planowaliśmy i musieliśmy zrezygnować ze Szwajcarii 😂

Kirchleitn Kapelle
Tunel z drzew na trasie w Gorczańskim Parku Narodowym

Październik 2023

W Gorcach kolory jesieni na pełnej! Postanowiliśmy skorzystać z okazji i pojechaliśmy na krótki wypad do Gorczańskiego Parku Narodowego.

Słowacja

W 2023 roku jakoś nas te Tatry strasznie ciągnęły, zwłaszcza te po stronie słowackiej. Pojechaliśmy na jeden z weekendów poszukać trochę jesieni w górach. Zrobiliśmy trasę na Siwy Wierch przy klimatycznej pogodzie i jeszcze 1 długi szlak.

Trasa na Siwy Wierch
Klasztor Ojców Kamedułów na Bielanach

Kraków

Od sierpnia do listopada 2023

W Krakowie i okolicach odwiedziliśmy znowu kilka ciekawych miejsc z naciskiem na fotografię. Głownie w okolicach wschodów i zachodów słońca.

Sierpień 2023

W wakacje odwiedziliśmy ponownie Tatry po stornie Słowackiej. Odwiedziliśmy w sumie podobne miejsca jak w marcu, tylko wybraliśmy inne szlaki!

Widok z Koprowego Wierchu
Jurty w Kirgistanie. Zdjęcie zrobione po burzy.

Kirgistan

Lipiec 2023

Nasza pierwsza wizyta w tamtym rejonie zaczęła się od niesamowitej podróży po Kirgistanie. Wysokie góry, szlaki, przemili ludzie i jazda 4×4! Zrobiło nam to tylko chrapkę na inne „stany”.

Czerwiec 2023

Czerwiec był dość deszczowy, ale w oknie pogodowym udało się odwiedzić Rezerwat Doliny Szklarki.

Okolice Doliny Szklarki z drona.
Słoń indyjski

Indie

Koniec kwietnia i maj 2023

Powrót do Azji, ale trochę w innym stylu, niż zazwyczaj. Skupiliśmy się na parkach narodowych i poszukiwaniu tygrysów i innych zwierząt!

Szkocja

Marzec 2023

W marcu polecieliśmy do Szkocji. Wynajęliśmy samochód i przejechaliśmy na Isle of Skye na parę dni. Krótka, ale owocna w zdjęcia wizyta😁.

Ikona Isle of Skye
Zdjęcie na trasie do Zielonego Stawu

Marzec 2023

Pierwszy wyjazd w 2023! Wybraliśmy Tatry po stronie Polskiej (Gęsia Szyja) i po stronie Słowackiej (Zelene pleso i Veľké Biele pleso)

2023

Kraków

Listopad i Grudzień 2022

W Krakowie mieliśmy piękną zimę. Odwiedziliśmy różne miejsca w mieście i okolicach szukając ciekawych kadrów i ciesząc się świąteczną aurą:)

Rynek w Krakowie w zimie
Droga w Lesznej w mglistej odsłonie

Listopad 2022

W Lesznej trafiliśmy jeszcze na ostatki jesieni przy mglistej pogodzie. Trochę spacerów, zdjęć aparatem i latania dronem!

New York

Wrzesień i październik 2022

Tutaj kończy się nasza kilkumiesięczna podróż po USA. Wylot mieliśmy z Nowego Yorku, gdzie spędziliśmy tydzień, podziwiając niesamowitą architekturę. Miasto ma swój klimat!

Statua Wolności w Nowym Jorku
Zdjęcie z drona jesieni na Alasce

Alaska

Wrzesień 2022

Po oddaniu campervana postanowiliśmy polecieć na Alaskę. Ten stan w US chyba najbardziej się nam spodobał. Na swój sposób jest dziki i jeszcze nie do końca odkryty. Kupiliśmy tam też nowego drona, który zastąpił tego rozbitego na Hawajach. Był bardzo przydatny!

Wyoming

Sierpień 2022

Nadszedł czas na odwiedzenie jednego z najsłynniejszych parków narodowych – Yellowstone. Spędziliśmy tam kilka dni, ale zdecydowanie moglibyśmy tam zostać drugie tyle! W Grand Teton NP podziwialiśmy strzeliste szczyty pasma górskiego i szukaliśmy łosi!

Grand Teton National Park
Zachód słońca w Glacier National Park.

Montana

Sierpień 2022

Powoli zbliżał się termin oddania campervana. Z Kanady wróciliśmy do USA. Wjechaliśmy od strony Montany i od razu pojechaliśmy do Glacier National Park, który obfituje w niesamowite widoki. Nie mogło zabraknąć spacerów po górach i fotografowania dzikich zwierzaków!

Kanada

Gdy dojechaliśmy na północ Stanów, stwierdziliśmy, że szkoda będzie nie zobaczyć chociaż kawałka Kanady. Udało nam się zwiedzić kawałek Kolumbii Brytyjskiej i Alberty. Widoki, szlaki i dzikie zwierzaki były cudowne. W Kanadzie spędziliśmy relatywnie mało czasu, ale wiemy, że na pewno musimy tam wrócić!

Kinga przy jeziorze Louise
Zachód słońca w North Cascades National Park.

Washington

Lipiec i sierpień 2022

Po Oregonie przyszedł czas na stan Washington. Odwiedziliśmy tam sporo miejsc. W Mount Rainier NP chodziliśmy szlakami gdzie jeszcze leżał śnieg i zobaczyliśmy tam masę zwierząt. W Olympic NP zaskoczyły nas lasy pokryte olbrzymią ilością mchu. W rezerwacie Indian Makah obserwowaliśmy ptactwo wodne i orły. Zakończyliśmy szlakami w North Cascades National Park.

Oregon

Lipiec 2022

Jadąc dalej na północ kraju, odwiedziliśmy wiele miejsc w Oregonie. Spędziliśmy chwilę czasu na fascynującym wybrzeżu. Potem zobaczyliśmy Deschutes National Forest z widokami na okoliczne, pokryte śniegiem szczyty. Bardzo ciekawe były też Painted Hills i Multnomah Falls!

Zachód słońca na wybrzeżu Oregonu.
Bixby Brige na autostradzie numer 1

California

Czerwiec i lipiec 2022

W Californii spędziliśmy bardzo dużo czasu. Była to powolne przejście z pustynnego klimatu w nieco więcej zielonego. Zobaczyliśmy Hollywood, Yosemite, Mammoth Lakes oraz najstarsze drzewa na świecie. Przejechaliśmy drogą numer 1 do San Francisco. Spacerowaliśmy wśród sekwoi i zobaczyliśmy kilka parków narodowych. Pierwszy raz widzieliśmy też niedźwiedzia w naturze!

Arizona

Czerwiec 2022

Z Utah płynnie przejechaliśmy do Arizony, żeby zobaczyć inne kaniony i formacje skalne. Biegliśmy po tej samej drodze co Forrest Gump w Monument Valley. Zobaczyliśmy piękny Horseshoe Bend i kanion Antelope X. Nie mogło też zabraknąć największego na świecie kanionu – Grand Canyon.

Horseshoe Bend w Arizonie
Wschód słońca w Canyonlands National Park

Utah

Czerwiec 2022

W Utah rozpoczęliśmy naszą przygodę z kanionami i formacjami skalnymi. Z tych najważniejszych rzeczy zobaczyliśmy tam parki narodowe Zion, Canyonlands oraz Arches.

Nevada

Wróciliśmy na kontynent i wynajęliśmy kampervana, w którym spędziliśmy sporo czasu. Udało się pograć w kasynie w Vegas i zobaczyć przepiękne Valley of Fire.

Kinga w Valley of Fire
Zachód słońca przy Hanalei Pier na wyspie Kauai

Hawaje

Maj i czerwiec 2022

Odwiedziliśmy trzy hawajskie wyspy – Kauai, Maui i Big Island. Byliśmy zaskoczeni różnorodnością archipelagu, ponieważ każde z tych miejsc to jakby inny świat! Zobaczyliśmy tam bardzo dużo dżungli, wodospadów, plaż, wulkanów i masę innych, niesamowitych widoków!

San Francisco

Maj 2022

W San Francisco rozpoczęła się nasza długa przygoda w USA. Spędziliśmy tam klika dni poznając uroki tego miasta i zaznajamiając się z amerykańską kulturą, która towarzyszyła nam przez kilka następnych miesięcy.

Ikona San Francisco - most Golden Gate
Zachód słońca we Wrocławiu.

Wrocław i Adršpach

Czwarty weekend stycznia 2022

W jeden z weekendów postanowiliśmy pojechać do Wrocławia, zobaczyć jego architekturę i odwiedzić też parę lokalnych knajpek! Przy okazji zobaczyliśmy ponownie Adršpach, ale tym razem w zimowej odsłonie.

Trójmiasto

Drugi weekend stycznia 2022

Początek stycznia spędziliśmy z Anią i Dominkiem w Trójmieście. Była to nasza pierwsza wizyta od dłuższego czasu nad polskim morzem.

Molo w Orłowie

2022

Widok z lotu drona w Lesznej.

Grudzień 2021

Święta to normalnie czas objadania się ciasteczkami. Ale będąc w rodzinnych stronach udało się też zgubić trochę kalorii na spacerach. No i polataliśmy też dronem!

Listopad 2021

Korzystając z dobrej pogody, w listopadzie, odwiedziliśmy po raz kolejny Tatry. Tym razem padło na Dolinę Pięciu Stawów Polskich, Dolinę Gąsienicową, Starorobociański Wierch oraz Gęsią Szyję.

Domki w Dolinie Gąsienicowej
Aleja z drzewami na Morawach widziana z lotu ptaka.

Morawy

Październik 2021

Wracając do Polski zatrzymaliśmy się jeszcze na moment w Czeskich Morawach. Podczas jesieni wyglądają przepięknie!

Chorwacja

Ze Słowenii pojechaliśmy jeszcze do Chorwacji, zobaczyć Plitvice. Planowaliśmy tam wizytę od dłuższego czasu. W dodatku trafiliśmy idealnie w szczyt jesiennych kolorów!

Widok na jeden z wielu wodospadów w Plitvicach w otoczeniu jesiennych barw.
Zachód słońca przy Lago Di Fusine Inferiore.

Włochy

Październik 2021

Ze Słowenii mieliśmy rzut beretem do Włoch i dwóch pięknych jezior – Lago di Fusine. Postanowiliśmy skorzystać z okazji i zobaczyć jeziora w jesiennych kolorach.

Słowenia

Jesienią zapakowaliśmy nasze małe autko i pojechaliśmy na jesiennego roadtripa po Europie. Najwięcej czasu spędziliśmy w Słowenii, która urzekła nas swoimi walorami. Kraj mały, ale wariat jak chodzi o ilość atrakcji!

Droga w kształcie serca w Słowenii.
Czynny wtedy wulkan Fagradalsfjall.

Islandia

Czerwiec i lipiec 2021

Długo czekaliśmy na możliwość powrotu na Islandię. Postanowiliśmy tam wrócić, zobaczyć wybuchający wulkan i interior. 3 tygodnie szalonego zwiedzania, setki zdjęć i wspomnień!

Okolice Krakowa

Czerwiec 2021

Zrobiliśmy sobie taką małą rundkę po okolicach Krakowa. Byliśmy w Dolinie Mnikowskiej, zamku Tenczyn i Opactwie Benedyktynów w Tyńcu. Oprócz cieszenia się zachodami słońca, szlifowaliśmy też nasze droniarskie umiejętności!

Zamek Tenczyn podczas zachodu słońca
Pola uprawne na Ponidziu w trakcie lata

Ponidzie

Pierwszy weekend czerwca 2021

W lecie zdecydowaliśmy się ponownie odwiedzić Ponidzie, która wówczas prezentuje się wyjątkowo interesująco. Dodatkowo, postanowiliśmy sprawić sobie naszego pierwszego drona i skorzystać z okazji, aby podczas tego wyjazdu trochę się nim pobawić i podszkolić przed planowanym, dłuższym wyjazdem.

Boże Ciało 2021

Razem ze znajomymi (i całym tłumem turystów) pojechaliśmy na czerwcowy weekend w Tatry nad Morskie Oko. Szalony pomysł, ale nawet było całkiem fajnie😄

Morskie Oko
Mała Rawka

Maj 2021

Dawno nie byliśmy w Bieszczadach i jakoś tak nas wzięło na dłuższy weekend. Pogoda, niestety, nie dopisywała tak jak liczyliśmy. Zaliczyliśmy kilka miejsc, między innymi Małą Rawkę, Połoninę Caryńską i Bukowe Berdo.

Ponidzie

Końcówka marca 2021

Odkryliśmy, że niedaleko od Krakowa znajduje się malownicza okolica, zwana Ponidziem. Podobne, falujące pola jak na Morawach czy w Toskanii, tylko, że dużo bliżej. Postanowiliśmy pojechać na mały rekonesans i na pewno się nie zawiedliśmy!

Falujące pola Ponidzia
Zdjęcie zrobione z Góry Okopy

Trzeci weekend stycznia 2021

Korzystając z dobrej pogody i leżącego cały czas śniegu, pojechaliśmy pospacerować w Ojcowskim Parku Narodowym.

Drugi weekend stycznia 2021

Kolejny weekendy spędziliśmy w Tatrach. W sobotę weszliśmy na Sarnią Skałę i odwiedziliśmy Łapszankę. Niedziela to pętla Dolina Chochołowska -> Grześ -> Rakoń -> Dolina Chochołowska. Pogoda super, widoki mega!

Zimowe widoki z Grzesia
Ojciec z dzieckiem idący w stronę szczytu Babiej Góry.

Babia Góra

Pierwszy weekend stycznia 2021

Dzień po Sylwestrze już wspinaliśmy się na Babią Górę. Na szczycie wiało pieruńsko, tak, że wytrzymaliśmy tam zaledwie chwilę. Kilka metrów poniżej szczytu, pogoda się uspokoiła i można było podziwiać widoki!

2021

Tyniec

Od października do grudnia 2020

Jesień w Polsce była piękna tego roku. Odkrywaliśmy coraz to nowe zakątki Tyńca szukając kolorowych kadrów.

Kolorowa jesień w Tyńcu
Fotogeniczne drzewa na jeziorze Hintersee.

Niemcy

Październik 2020

Pogoda nie rozpieszczała nas na tym wyjeździe:/ Wracając do Polski, przejechaliśmy przez Niemcy, gdzie zobaczyliśmy zamek Neuschwanstein oraz niesamowite okolice Berchtesgaden.

Włochy

Wrzesień i październik 2020

Pogoda przegoniła nas w nasze ukochane Dolomity! Odwiedziliśmy trochę starych miejsc, przeszliśmy trochę nowych szlaków. Pogoda nie zawsze rozpieszczała, ale ten rejon wygląda niesamowicie, niezależnie od warunków! Przy okazji mogliśmy też oglądać jelenie w lesie Cansiglio.

Domki w Dolomitach
Od lata do zimy!

Wrzesień 2020

Początek naszego road-tripa w 2020 roku. Zaczęliśmy go w Austrii odwiedzając Gosau i, już drugi raz, Hallstatt. Mieliśmy nadzieję na dłuższy pobyt w tym kraju, ale śnieg, na który nie byliśmy przygotowani, pokrzyżował nam nasze plany…

Gorczański Park Narodowy

We wrześniu poszwendaliśmy się w okolicach Koninek. Trochę spacerów, trochę fotografii, trochę grzybów, sporo leniuchowania😄

Widok na Suchotę ze szlaku w Gorcach.
Panorama polskich Tatr.

Lipiec i sierpień 2020

Gdy już cała sytuacja się nieco uspokoiła, na przełomie lipca i sierpnia, pojechaliśmy w Tatry. Ostatni raz w w lecie byliśmy tam tak dawno, że nawet nie pamiętamy kiedy. Pogoda dopisała, widoki również!

Czerwiec 2020

Kilka razy byliśmy też w rodzinnych stronach Krystiana. Głównie szukaliśmy tam dzikich zwierzaków, których w tamtym rejonie jest sporo. Ale udało się też liznąć trochę fotografii pejzażowej!

Widok z góry Tuł.
Zielony las w tynieckim lesie.

Okolice domu

Maj 2020

W trakcie pandemii myśleliśmy, że nigdzie się nie ruszymy przez cały rok. Ale gdy już otworzyli lasy😅, spędziliśmy w nich całkiem sporo czasu. Dużo spacerów w różnych porach roku, odkrywanie nowych miejsc. Okazuje się, że te przydomowe okolice skrywają całą masę fajnych spotów na zdjęcia! Dziwnie tu wpisywać takie miejsce, ale taka była wtedy rzeczywistość!

2020

Nepal

Listopad i grudzień 2019

Ostatnią częścią naszej dłuższej podróży w 2019 był Nepal. Na początku mieliśmy prawdziwy szok kulturowy w Katmandu. Ale zaraz potem wyruszyliśmy oglądać wszystkie te niesamowite szczyty. Weszliśmy na 4,5 tysiąca metrów i była to najwyższa góra, jaką kiedykolwiek zdobyliśmy! Zdecydowanie było warto!

Góry oświetlone promieniami wschodzącego słońca w Nepalu.
Zdjęcie Petronas Towers przy pochmurnej pogodzie.

Kuala Lumpur

Listopad 2019

Po wszystkich australijskich atrakcjach postanowiliśmy przed ostatnią nogą naszego wyjazdu zrobić sobie krótki odpoczynek w Kuala Lumpur. To miasto nigdy nie przestanie nas zaskakiwać!

Sydney

Z jakiegoś powodu wydawało nam się, że wizyta w Australii byłaby niekompletna bez zobaczenia Sydney. Wybraliśmy sobie kilka punktów, które chcieliśmy tam zobaczyć i nawet plan się udał. Liznęliśmy też trochę kultury i historii powstania tego miasta:)

Widok na operę w Sydney w nocy
Jeden z wielu wodospadów na Tasmanii

Tasmania

Październik i listopad 2019

Z Australii polecieliśmy na Tasmanię. No i trzeba przyznać, że jest to jedno z najpiękniejszych miejsc, jakie odwiedziliśmy. Bardzo przypominało nam Nową Zelandię. Wyspa niesamowitych wodospadów, pięknego wybrzeża i cudownej natury. Oj, wrócilibyśmy tam bez mrugnięcia okiem:) Dodatkowo udało nam się jeszcze zobaczyć 2 mniejsze wyspy, leżące u wybrzeży Tasmanii – Bruny Island i Maria Island.

Australia

Wrzesień i październik 2019

Z Indonezji przelecieliśmy do Perth, na zachodnim wybrzeżu Australii. Tam wynajęliśmy kampervana jak w Nowej Zelandii i ruszyliśmy na północ. Oj, działo się:) Trzeba przyznać, że trochę inaczej wyobrażaliśmy sobie to miejsce, ale bardzo się nam spodobało. No i ta rafa koralowa!

Żółw spotkany podczas snorklowania
Wulkan Bromo w Indonezji przy wschodzie słońca.

Indonezja

Sierpień i wrzesień 2019

Drugiej wizyty w Indonezji nie mogliśmy się doczekać. Udało nam się przejechać Jawę i zobaczyć niesamowite wulkany, byliśmy znowu na wyspie Bali❤️ gdzie przypomniało nam się jak pyszne mają tam jedzenie. Zwiedziliśmy też skuterem niesamowitą wyspę Nusa Penida i poznaliśmy niesamowitych ludzi na Flores. Oj, to nie była nasza ostatnia wizyta w Indonezji!

Singapur

Sierpień 2019

Naszą 4 miesięczną podróż zaczęliśmy w Singapurze. To była nasza druga wizyta w tym niesamowitym miejscu. Tym razem mieliśmy trochę więcej czasu na pozwiedzanie nowych miejsc, jak i powrót do startych. Singapur nigdy nie przestanie nas zaskakiwać:)

Marina Bay i Merlion przy wschodzie słońca.
Toskański domek zatopiony w mgłach

Toskania

Maj 2019

Na długi weekend majowy pojechaliśmy do Toskanii. Tam zwiedzaliśmy lokalne miasteczka, obżeraliśmy się serem i lokalnymi przysmakami. Nie mogło też zabraknąć buszowania w polach oraz niesamowitych wschodów i zachodów słońca!

Norwegia

Marzec 2019

Chcieliśmy spełnić nasze marzenie i zobaczyć zorzę polarną, w jakimś zimnym miejscu. Zastanawialiśmy się nad Norwegią albo powrotem na Islandię. Finalnie zdecydowaliśmy się na Lofoty w Norwegii. Była zorza, były niesamowite widoki, było wyciąganie samochodów z zasp i było też dobre jedzenie!

Czerwony domek przy plaży w zimowej odsłonie.
2 ludzi idących po zamarzniętym jeziorze w Tatrach.

Luty 2019

Wcześniej góry w zimie zawsze wydawały nam się jakieś niezdobyte. Myśleliśmy, że nie jesteśmy przygotowani na takie warunki. Wszystko do momentu, kiedy nasz znajomy, Artur, postanowił nas zabrać w Tatry! Wtedy wszystko się zmieniło – wiedzieliśmy, że góry w zimie mają niesamowity urok.

Styczeń 2019

Zimowy wyjazd narciarski na Chopok. Trzeba przyznać, że są tam dobre widoki na zimowe panoramy!

Widoki z Chopoka

2019

Panorama gór w Dolomitach z kosciołem pw. św. Jana w Ranui

Dolomity

Październik 2018

Z Austrii pojechaliśmy wprost do Włoch, w Dolomity. Tam spędziliśmy tydzień na chodzeniu po szlakach, oglądaniu jezior i niesamowitych gór, wschodów i zachodów słońca, no i na fotografii!

Austria

Jesienią wsiedliśmy w nasze małe autko i postanowiliśmy pojechać w Dolomity. Żeby rozbić sobie podróż na mniejsze odcinki, postanowiliśmy się zatrzymać w miejscowości Hallstatt w Austrii. Spędziliśmy tam 2 dni i trzeba przyznać, że miasteczko jest bardzo turystyczne, ale są też ku temu powody. Wystarczy zobaczyć na zdjęcie!

Widok na miasteczko Hallstatt późnym popołudniem
Nasza ekipa na francuskim szlaku!

Francja

Wrzesień 2018

Korzystając z okazji, że nasi przyjaciele mieszkali przez chwilę w Annecy we Francji, udało nam się ich odwiedzić. Pozwiedzaliśmy same miasto, które jest bardzo pięknie położone przy jeziorze. A w dodatku udało nam się pojechać na chwilę w góry:)

Szwajcaria

Sierpień 2018

Końcem sierpnia postanowiliśmy zrobić krótki wypad do Szwajcarii. Wpadły tanie bilety do Bazylei, która swoją drogą jest super! Udało się nawet ogarnąć „tanie” bilety na pociąg i nocleg i cyk! Głównie kręciliśmy się w okolicy Zermatt i góry Matterhorn, ale tak nam się spodobało, że na 100% jeszcze tam wrócimy!

Chatka przy wąwozie Edmunda

Czeska Szwajcaria

Lipiec 2018

Końcem lipca zawitaliśmy ponownie do naszych czeskich sąsiadów, ale nie tylko. Spędziliśmy dwa dni na zwiedzaniu Czeskiej Szwajcarii. Potem przejechaliśmy do Niemiec, żeby zobaczyć Szwajcarię Saksońską oraz most Rakotzbrücke. A na sam koniec pozwiedzaliśmy dawną kopalnię Babina. Intensywny długi weekend!

Namibia

Czerwiec 2018

Mniej więcej w połowie czerwca zaczęła się nasza 2,5 tygodniowa wizyta w Afryce. Na pierwszy kraj poszła Namibia. Oprócz bardzo wielu dzikich zwierząt, udało nam się też zobaczyć bardzo piękne krajobrazy i niesamowicie rozgwieżdżone niebo! Nie było tam ani jednego nieciekawego dnia mimo przejechania wielu kilometrów!

Drzewa akacjowe w Deadvlei
Czeskie Morawy

Morawy

Maj i czerwiec 2018

Na przełomie maja i czerwca spędziliśmy parę dni w Czechach na Morawach. Bardzo piękny region, obfitujący w falujące pola rodem z Toskanii i w bardzo dobre wino! Na pewno wybierzemy się tam jeszcze nie raz!

Wyspy Owcze

Kwiecień i maj 2018

Wyspy Owcze to taki malutki archipelag pomiędzy Wielką Brytanią, a Islandią. Oprócz owiec, które można tam bardzo często spotkać, są też niesamowite widoki, masywne klify i piękne domki, pokryte trawą. Zdecydowanie jedna z najfajniejszych fotograficznie destynacji, jaką odwiedziliśmy!

Sørvágsvatn -jezioro na klifie
Morskie Oko

Kwiecień 2018

Nasz pierwszy wypad w polskie Tatry! Niby blisko, ale jakoś nigdy nie mieliśmy specjalnie okazji pochodzić po naszych górach. Więc postanowiliśmy, że chociaż nad Morskie Oko by wypadało się przejść. No i jak postanowiliśmy, tak zrobiliśmy. Ale na pewno jeszcze tam wrócimy!

Pieniny

Jeden z kwietniowych weekendów spędziliśmy w Pieninach. Udało nam się zaliczyć wschód słońca na Sokolicy, zaliczyć szlak na Trzy Korony i pokręcić się po okolicy:)

Sosna na Sokolicy z Dunajcem w tle
Widok na okoliczne wioski w zimowej odsłonie!

Brixen im Thale

Luty 2018

Z Gabi i Mateuszem pojechaliśmy na narty do Austrii. Jak zwykle, przy takich wyjazdach, trochę fotek udało się zrobić! Był to też pierwszy wyjazd z nowym aparatem. Tak rozpoczęliśmy przygodę z bezlusterkowcami!

Teneryfa

Styczeń 2018

Ostatniego dnia 2017 wylądowaliśmy na Teneryfie, na której w sumie spędziliśmy tydzień. Było dużo trekkingów, pięknych widoków, sporo zwierzaków, a i nawet na plażę udało się zawitać! Mieliśmy tam wynajęty samochód, żeby udało się zobaczyć jak najwięcej wyspy w tym krótkim czasie:)

Plaża przy klifach Los Gigantes

2018

2 panie spacerujące doliną w jesiennych kolorach.

Październik 2017

Jesienią, tradycyjnie, pojechaliśmy szukać kolorowych kadrów. Pogoda, niestety, nie dopisywała:/ Ale spacer po dolinie Będkowskiej zaliczony!

Wrzesień 2017

Po solidnym odpoczynku po długiej podróży pojechaliśmy na pierwszy weekendowy wyjazd do, dobrze nam znanego, Ojcowa.

Polna droga w Ojcowskim Parku Narodowym.
Windmill Stairs

Czerwiec i lipiec 2017

Pod koniec naszego 7 miesięcznego wyjazdu wróciliśmy do Malezji już trzeci raz. Tym razem ponownie odkrywaliśmy George Town i snorkelowaliśmy na wyspach Perhentian!

Indonezja

Czerwiec 2017

Nasza pierwsza wizyta w Indonezji! Ależ ten kraj nam się spodobał! Co prawda nie pozwiedzaliśmy za dużo. Po tej długiej podróży chcieliśmy siępo prostu trochę zrelaksować. Plażing-smażing, snorekling i opychanie się przepysznym jedzeniem!

Zachód słońca na punkcie widokowym Devil's Tears
Wulkan Egmont, nazywany górą Taranaki

Nowa Zelandia

Marzec i kwiecień 2017

W Nowej Zelandii spędziliśmy w sumie 1,5 miesiąca. Tam pierwszy raz wynajęliśmy kampervana i bardzo spodobało nam się podróżowanie w tym stylu. A sama Nowa Zelandia? Jak dla nas jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie. Różnorodne widoki, super przyjaźni ludzie i klimat sprawiły, że Nowa Zelandia jest u nas wysoko na liście TOP!

Marzec 2017

Wróciliśmy do Kuala Lumpur zrobić sobie małą przerwę na podładowanie baterii i organizację kolejnej destynacji. Pozwiedzać też trochę się udało, np. park z ptakami!

Krystian i bocian
Kamienne twarze w Bayon

Kambodża

Luty i marzec 2017

Kambodża była dla nas trudnym krajem. Tam prawie skończyła się nasza długa podróż. Krystian spadł z klifu i wylądował w szpitalu. Na szczęście wszystko się skończyło i mogliśmy na spokojnie zobaczyć kompleks Angkor Wat i parę innych miejsc. No i to pyszne jedzenie w Phnom Penh!

Laos

Styczeń i luty 2017

Z Birmy do Tajlandii, a potem do Laosu! Laos bardzo nam się podobał pod względem przyrodniczym. Super widoki, piękne krajobrazy i fajne punkty widokowe. Do tego wszystkiego odpoczynek na hamakach w lokalnym stylu, czyli Laos – Please don’t rush?

Turkusowa woda w wodospadach Kuang Si
Pyrops Candelaria

Styczeń 2017

Przemieszczając się do Laosu, lecieliśmy przez Tajlandię. Przy okazji zobaczyliśmy tam park narodowy Khao Yai i mieszkające tam zwierzaki!

Birma

Birma okazała się być dla nas jednym z najbardziej interesujących krajów w Azji Południowo-Wschodniej. Być może dlatego, że nie jest jeszcze tak popularna turystycznie jak inne kraje. Może dlatego, że nie jest jeszcze tak rozwinięta jak reszta. Ale urzekła nas między innymi niesamowitymi wschodami słońca w Baganie, super radosnymi ludźmi i pyszną herbatką!

Wschód słońca widziany ze szczytu jeden ze świątyń w Baganie
Wat Ratchanatdaram

Sylwester 2017

Do Tajlandii przylecieliśmy w Sylwestra. Na ulicy było sporo pijanych Tajów i każdy chciał z nami imprezować. A my byliśmy traaagicznie zmęczeni po długim locie. W Bangkoku spędziliśmy 2 dni. Tak zaczęła się nasza 7-miesięczna podróż.

2017

Październik 2016

Poszukiwania jesiennych kadrów spędziliśmy eksplorując Dolinę Bolechowicką oraz Kobylańską. Jesiennych kolorów szukaliśmy też w okolicach Tyńca.

Dolina kobylańska w jesiennych kolorach.
Widok na Porto

Porto

Wrzesień 2016

Wracając z Madery, mieliśmy krótką przesiadkę w Porto. Piękne miasto, z chęcią spędzilibyśmy tam więcej czasu!

Madera

W 2015 urzekły nas Azory. W tym roku dla odmiany postanowiliśmy polecieć na Maderę. Również się nie zawiedliśmy i bardzo się nam tam podobało. Wynajętym samochodem objechaliśmy sporą część wyspy, a nawet mieliśmy okazję na spacer w chmurach:)

Ścieżka prowadząca wśród chmur na jednym ze szczytów Madery
Kinga przy wodospadzie Goðafoss na Islandii

Islandia

Maj 2016

2 tygodnie po weekendzie majowym byliśmy już na Islandii. Trochę poza sezonem ale było super! Mówi się, że Islandia to taka mekka fotografów pejzażowych. Trzeba przyznać, że coś w tym jest:) Cała wyspa została na długo w naszej pamięci i planujemy tam wrócić jeszcze 2 razy. Raz w zimie i pozwiedzać lodowe jaskinie, a raz w lecie, żeby zobaczyć jak wygląda wyspa, kiedy jest całkiem zielona i można się dostać do interioru!

Słowacki Raj

Majówka 2016

Na majówkę postanowiliśmy pojechać do Słowackiego Raju. Super opcja, jeśli ktoś nie ma lęku wysokości, a sprawia mu przyjemność chodzenie po drewnianych kładkach i wspinanie się po drabinach!

Drewniane ścieżki w Słowackim Raju
Kleine Kapelle w Tux.

Hintertux

Luty 2016

Kolejny wyjazd do Austrii z Gabi i Mateuszem. Dużo białego szaleństwa na stokach i trochę zimowych fotek!

Barcelona i Girona

Styczeń 2016

Przełom 2015 i 2016 postanowiliśmy spędzić w Barcelonie. Zabawne jest to, że tak zajawiliśmy się na zwiedzanie miasta, że na fajerwerki nie starczyło nam już sił… Ale widzieliśmy je za to z hotelowego okna! Przed wylotem do Polski mieliśmy jeszcze parę godzin w Gironie. Bardzo fajne miasto z ciekawą architekturą!

Widok z Park Güell na panoramę miasta

2016

Zdjęcie tajskiej łodzi zrobione przy plaży z turkusową wodą

Listopad 2015

Końcem roku wróciliśmy do naszej ukochanej Azji. Tym razem padło na Tajlandię. Długo by się rozpisywać, ale pokochaliśmy tam ostre jedzenie, piękne plaże, kolorowe świątynie i lokalnych ludzi. Chrapka na poznanie kolejnych krajów Azję coraz bardziej się u nas zaostrzała!

Góry Stołowe i Adršpach

Czerwiec 2015

Początkiem czerwca postanowiliśmy sobie zrobić krótkie wakacje i pojechać w góry Stołowe. Fajnie było się pokręcić po labiryntach skalnych i przejść się różnymi szklakami. Dodatkowo postanowiliśmy po drodze zahaczyć o Adršpach w Czechach. Bardzo przyjemnie spędzone parę dni:)

Gotycka brama w skalnym mieście Adršpach
Most Vasco Da Gama w Lizbonie przy zachodzie słońca

Lizbona

Maj 2015

W drodze powrotnej z Azorów mieliśmy jeszcze 3 dni na zobaczenie Lizbony. Wyszło to całkiem przez przypadek, bo pomyliliśmy się z datami przy kupowaniu biletów lotniczych… Ale zdecydowanie warto było się tam na chwilę zatrzymać, bo to bardzo piękne miasto:)

Archipelag Azorów

Na przedłużony weekend majowy postanowiliśmy polecieć na Azory, czyli mały archipelag wysp należących do Portugalii. Udało nam się odwiedzić tylko 2 wyspy (Sao Miguel i Flores), ale miejsce całkowicie nas kupiło. Nie przeszkadzało nam nawet to, że przez sporą część czasu lało jak z cebra! Tam też zaczęła się nasza przygoda z magnesami na lodówkę. Miły gospodarz dał nam w prezencie magnes. Teraz wisi dumnie pośród kilkudziesięciu innych:)

Wodospady po obfitych opadach deszczu na Azorach
Widok na jezioro Zell am See

Zell am See

Styczeń 2015

Z Gabrysią i Mateuszem pojechaliśmy na kolejny, wspólny wyjazd narciarski. Tym razem padło na Austrię i malownicze Zell am See.

2015

Singapur

Wrzesień 2014

Nasza pierwsza wizyta w Singapurze była bardzo krótka. Mieliśmy tam tylko 2 dni. Pierwszego dnia padliśmy trupem, bo od wschodu słońca do północy biegaliśmy piechotą po mieście. Drugiego dnia, na spokojniej już, zwiedzaliśmy Zoo w Singapurze. Jak dla nas, jedno z najfajniejszych, w jakim byliśmy!

Widok z tyłu meczetu

Brunei

Wrzesień 2014

Będąc w Malezji, mieliśmy okazję na jednodniową wycieczkę do Brunei. Jest to jeden z najmniejszych, ale jednocześnie najbogatszych krajów na świecie. W końcu gdzie indziej można zobaczyć kopuły meczetów, które nie są pozłacane, a są zrobione z prawdziwego złota?

Sierpień 2014

Nasza pierwsza wizyta w Azji południowo-wschodniej, w którym się zakochaliśmy od pierwszego wejrzenia. Na pierwszy ogień postanowiliśmy wybrać Malezję, bo sporo osób twierdzi, że jest tam najmniejszy szok kulturowy. Byliśmy, widzieliśmy, wróciliśmy potem jeszcze kilka razy! Wciągnęły nas lokalne przyprawy, herbata, ludzie, zwyczaje, przepyszne jedzenie, widoki, świątynie… oj, długo by wymieniać:) Zobaczcie więcej postów z Malezji.

Cameron Highlands
Symbol Paryża, czyli wieża Eiffla

Paryż i okolice

Czerwiec 2014

Drugi już wypad w tym roku do Francji. Tym razem padło na stolicę i okolicę! Zobaczyliśmy najpopularniejsze miejsca i odwiedziliśmy różne muzea.

Les Orres

Marzec 2014

Kolejny wyjazd narciarski ze znajomymi, tym razem do francuskiego Les Orres. Jak zwykle jakieś zdjęcia udało się zrobić!

Widoki z Gubałówki

Polana Szymoszkowa

Luty 2014

Narciarski wyjazd na Polanę Szymoszkową z przyjaciółmi, a przy okazji z odrobiną fotografii.

2014

Listopad 2013

Wcześniej byliśmy w Bieszczadach w lecie. Dla kontrastu postanowiliśmy odwiedzić je późną jesienią, w listopadzie. Pogoda była super, ludzi praktycznie nie widzieliśmy. Taka złota, polska jesień:)

Ścieżka prowadząca wgłąb Bieszczad podczas jesieni.
Červený Kláštor

Czerwony Klasztor

Październik 2013

Rowerowa wyprawa na Słowacji i zwiedzanie Czerwonego Klasztoru.

Dolinki Krakowskie

Gdy zaczęły się już piękne, jesienne kolory, zrobiliśmy parę krótkich wypadów do Ojcowa oraz różnych Dolinek Krakowskich.

Jesień w Dolinkach Krakowskich
Monastyr Alawerdi

Gruzja

Sierpień 2013

Pierwszy wspólny wylot za granicę. Postanowiliśmy odkryć wtedy zakątki Gruzji. Do dziś bardzo dobrze wspominamy ten kraj! Więcej postów z Gruzji możecie zobaczyć tutaj – Gruzja.

Pieskowa Skała

Razem z koleżanką, która przyleciała z Francji pojechaliśmy jej pokazać Ojców i okolicę.

Zamek Pieskowa Skała
Nocne niebo na 25 minutowym czasie naświetlania.

Koninki

Lipiec 2013

Wakacyjny wyjazd do Koninek, gdzie spacerowaliśmy po Gorczańskim Parku Narodowym i próbowaliśmy swoich sił z długim czasem naświetlania zdjęć oraz astrofotografią.

Warszawa

Maj 2013

Pierwsza wizyta w stolicy naszego kraju. W Warszawie spędziliśmy 4 dni na zwiedzaniu najpopularniejszych miejsc w tym mieście.

Krystian w Warszawie!
Budynek parlamentu w Budapeszcie.

Budapeszt

Majówka 2013

Wspólnie z przyjaciółmi pojechaliśmy zobaczyć stolicę Węgier. Jest to też pierwszy wyjazd, gdzie robiliśmy zdjęcia naszą nową lustrzanką Nikon D7100! Pierwsze kroki w bardziej „profesjonalnej” fotografii!

Valmeinier

Marzec 2013

Pierwszy wspólny wyjazd narciarski za granicę. Piękne widoki i zdjęcia też były! Kinga wygrała tam pewną różową czapkę, która w kolejnych latach będzie przewijać się na sporej ilości zdjęć!

Nisko wiszące chmury, zdjęcie zrobione z wyciągu narciarskiego.

2013

Widok z Babiej Góry

Babia Góra

Październik 2012

Postanowiliśmy spróbować naszych sił na nieco trudniejszym szlaku i przejść Percią Akademików na szczyt Babiej Góry!

Końcówka września 2012

Pierwsze odwiedziny Ojcowskiego Parku Narodowego w jesiennych kolorach.

Ruiny zamku Ojców
Kajakami po Mazurach

Mazury

Sierpień 2012

Odwiedziliśmy Mazury i próbowaliśmy pierwszy raz naszych sił na kajakach, co było bardzo zabawne😅

Lipiec 2012

Pierwsza z wielu wizyt w Gorczańskim Parku Narodowym, oraz nasze pierwsze kroki z fotografią cyfrową telefonem!

Szałasowy Ołtarz w Gorczańskim Parku Narodowym.

2012

Pieniny

Listopad 2011

Mieliśmy wtedy piękny listopad, który postanowiliśmy spędzić w Pieninach. Najbardziej z tego wypadu zapadły nam w pamięć zamrożone drzewa, które mogliśmy zobaczyć na jednym ze szczytów.

Lipiec 2011

Początki naszego związku oraz nasz inauguracyjny wyjazd, który zapoczątkował nasze wspólne podróże. Na pierwszy ogień wybraliśmy Bieszczady. Mimo, że tylko kilka dni obfitowało w słoneczną aurę, większość czasu towarzyszył nam intensywny deszcz, padający praktycznie poziomo!

Zielone łąki połonin w lecie w Bieszczadach.

2011

• Obserwuj nas na Instagramie!